Carla en Bob

Vanavond gegeten in Cote Ouest met Carla en Bob - onze oude buren. Gelukkig waren ze nog niets veranderd en hadden we en hele leuke en lekkere avond.

Fotoveiling

Vandaag was de fotoveiling van FOAM. Leuk idee: je biedt op een foto zonder dat je weet wie de fotograaf is. Eddie moest de generali verzameling aanvullen en kocht onderandere de duurste foto (groot applaus) . Barbie heet hij van Marijn Scheeres.

Terrasweertje

Vandaag en morgen in Dublin. Besprekingen met het reclamebureau, webbouwer, PR bureau en... interviews met mogelijke CEO's. Zit 1 hele goede tussen. Uitgenodigd om woensdag verder te praten in Amsterdam... Intussen is het hier behoorlijk koud, maar konden we toch buiten zitten.

Tatoo

Nummer 1

Funda in Business bestaat pas 1 jaar en is uitgegroeid tot de onbetwiste nummer 1 site van Nederland. Een terecht trotse Joost.

De generaal

Op de kunst en antiek beurs in de tuinen hier voor de deur van het hotel.

Versace

Dit is alles wat er over is van de beroemde Versace winkel in Parijs... Hoelang blijft dat merk nog bestaan?

Opnieuw op de trappen



20 jaar geleden toen Eddie en ik elkaar net kende gingen we voor een weekend naar Parijs. Op de trappen van de opera werden we vereeuwigd door een polaroid fotograaf. De foto hebben we nog steeds. Het leek me leuk om nu een nieuwe foto te hebben, maar er was geen fotograaf meer in de buurt. Dat wordt photoshoppen dus om ons weer bij elkaar te krijgen...

Eyetracking

Op de CEBIT kwamen we een leuk bedrijf tegen uit zweden dat zich bezighoudt met eyetracking via een simpele en eenvoudige manier. We waren direct enthousiast en zullen verdere proeven doen. Hier alvast een klein voorproefje van de startpagina van funda.nl Je ziet dat afbeelding 1 en 4 goed bekeken worden, afbeelding 3 scoort beduidend minder. Waarom? Is het omdat het afbeelding 3 is of omdat de afbeelding minder impact heeft...?
Voer voor nader onderzoek dus.

Niek en Noor

Gisteren weer gezellig uit eten geweest met Niek en Noor. We aten in de Spandershoeve, een hele goede goede indonees. Niek wist ons te verbazen door ons te vertellen dat hij voor het eerst in zijn leven zijn horloge heeft aangepast aan de zomertijd. Voorheen deed hij dat principeel niet... :-)

Marque op Photoshop TV

Tijdens Photoshopworld werden opnamen gemaakt voor een aflevering van Photoshop TV. Ik ben te zien aan het eind van de uitzending terwijl ik een foto maak. Het resultaat daarvan zie je hier boven.

Bicepspijn

Sander heeft weer een nieuw schema ontworpen en gister zijn we enthousiast begonnen... Mijn biceps staan nog steeds in brand... :-)
Morgen benen.

Rippen

Ben er achter gekomen dat ongeveer de helft van de CD verzameling eigenlijk nog nooit naar MP3 geriped is... ben dus druk in de weer en gelukkig helpt de nieuwe computer met zijn lichtsnelheid. Per Cd kost het geloof ik 50 seconden.

Tijd kost geld

Als je de tijd eens op een andere manier wilt lezen, kijk dan eens op tokyoflash.

BUIT


Je moet natuurlijk bewijzen hebben dat je hier geweest bent. Nou heb ik dat natuurlijk omdat mijn photshop vaardigheden nog verder omhoog zijn gegaan (ik denk niet dat het programma nog enig geheim voor me heeft). Nu nog alleen betere foto's. Maar gelukkig houden ze hier in Miami van echte bewijzen en geven ze je telkens een T-shirt.
Dus zie je hierboven mijn collectie van de afgelopen 4 dagen:
T-shirt 1: Het officiele photoshopworld 2006 Miami shirt
T-shirt 2: Photoshop TV shirt (ik was bij de opnamen vandaar)
T-shirt 3: Nikon Photo Safari shirt
T-shirt 4: Midnight Madness shirt
T-shirt 4: Layers magazine, waar ik nu een abo op heb.

Gelukkig is het nu voorbij want mijn koffer zit nokkie vol.

Midnight Madness en Guru Wars

Tradities genoeg hier op photoshopworld: één van de leukste dingen daarvan is midnight madness waar ik samen met Matt Kowalski was hier in het hotel. Een soort kwis en danving with the (photoshop)stars ineen. Totale gekte en daarom juist zo leuk - zeker hier in de VS want iedereen doet direct vanaf het begin vollop mee.
Bij de guru wars krijgen de instructeurs een aantal willekeurige foto's , een opdracht (maak een poster voor een dierenkerkhof bv) en 10 minuten om er wat van te maken... Maar goed dat iedereen zijn keyboard shortcuts zo goed kent.

Vetter dan VET



Met verbazing weer om me heen gekeken vandaag: Alle amerikanen zien er het zelfde uit. Ze hebben allemaal het zelfde (GAP) aan en zijn zonder uitzondering allemaal te dik. Een weekje hier en je denkt nooit meer aan een dieet... :-)
Zeker niet als je de tien tonners ziet, die hier op de conference toch zo'n 10% van de totale bezoekers uitmaken. Ze kunnen niet meer lopen, ze waggelen een beetje. Zelfs Photoshoppen helpt niet meer...

Katrin Eisman

Vandaag een training gehad van een andere held(in) van mij: Katrin Eisman. Zij is de deskundige op het gebied van foto retouche en restauratie. Haar boeken zijn wereldberoemd en ze geeft les aan de School of Visual Arts in New York. Katrin was heel aardig en bleek nog veel slimmer te zijn met Photoshop dan ik al dacht. Gelukkig vond ze mij ook aardig en kreeg ik een boek van haar (het enige dat ik nog niet had) met een opdracht.
Mijn dag en verblijf hier kan natuurlijk niet meer stuk.
Ik heb ook de opnamen gehad die ik dinsdag in de Zoo gemaakt heb. Helaas kan ik ze niet goed bewerken op mijn laptop, dus publiceer ik ze later wel. (moet ze nog een beetje op pimpen...)

Ondertussen op het strand...

voor de deur van het center