Wordt het de Rolls of toch maar de Ferrari?

15:47 mareku 0 Comments

Na een niets gezegende workshop over realtor reclame, was ik net op tijd voor de advanced BlackBerry bijeenkomst en ik heb er weer een heleboel handige truukjes bij geleerd. Als je in messages "L" intoetst kan je bv direct een antwoord schrijven zonder door 3 menus te moeten. Enz. Enz. Ik heb een hele syllabus meegekregen en ik zal er kopietjes van laten maken.

Na de BB workshop was het tijd voor de exibition: een enorme hal vol stands met de gekste zaken voor makelaars. Opvallend was dit jaar dat bijna op elke stand wel en auto stond die je kon winnen; van een gewone hummer, tot een Ferrari 360 en zelfs een Rolls Royce. Phantom. Die kreeg je als je iemand aanbracht die een huis kocht in een nieuwe villawijk. Ik heb net gevraagd wat de prijzen waren van die villa's, maar meer dan een paar ton zal het toch wel geweest zijn.

Ook werd er een nieuwe huizensite geintroduceerd: www.realestate.com een nieuwe site van Barry Diller - je weet nog wel die man die we in San Fransisco hebben horen spreken. Ook John Kerry liep over de beursvloer (hij heeft niet echt meer veel te doen ) en zoals ik inmiddels gewend ben, wilde hij direct met mij op de foto....

Om 5 uur al had ik een diner afspraak met Richard Sommers en dat was zo als gebruikelijk heel leuk en interessant. Zo hoorde ik dat Stewart Wolff (je weet wel van Homestore) net een Schots Kasteel er bij heeft gekocht en wat de plannen zijn met HomeGain, waar ichard nu CEO van is. Het plan is: oppeppen en zo snel als mogelijk verkopen. Huizensites zijn HOT in de VS. Ziprealty - een internet makelaardij- gaat binnenkort naar de beurs en zal waarschijnlijk 300 - 400 miljoen dollar ophalen.
We spraken ook nog even verder over Europa, want Richard heeft met alle huizensites daar intensief gesproken. Dat gaf weer goede inside informatie.
Brad Inman, de man van de beurs in SF waar Marijn, Thijs en ik in September waren (en de eigenaar van HomeGain), organiseerd inJanuari een seminar in New York en Richard nodigde mij ook voor een diner met Brad - Dat lijkt me erg leuk en de moeite waard omdat wij ook aan een seminar aan het denken zijn. Note voor Marijn: zie je wel dat het de moeite waard was om die man vriendelijk te groeten in de hotelgang...

Het eten bij Vito (hele grote steaks) was zo zo, de wijn die Richard bestelde was geweldig en redelijk prijzig: $ 500.... (rustig maar Eric: hij betaalde.... )

Richard moest nog twee uur rijden en had de volgende ochtend vroeg een ontbijt sessie met Fidelity aan wie hij de tent wil verkopen. Ik was dus weer op tijd terug, gelukkig maar, want ik begin het nu toch wel te merken dat het intensieve dagen zijn.

You Might Also Like