Inman connect 2005 begint

15:56 mareku 0 Comments


(ja ja ik weet dat ik nu een blog in de toekomst schrijf - 31 juli ? - maar ik kan moeilijk terug in de tijd)

Goed nu begint het dus echt, natuurlijk hadden we gisteren ook interessante gesprekken en hebben we reversed publishing aan Richard uitgelegd en hebben we zo-ie-zo nog eens goed nagedacht over funda en nieuwe ideen gehad, maar dit is waarvoor we gekomen zijn.

We moeten eerst ons registreren. Ik heb ons telefonisch ingeschreven bij ene Elain Baker. We gaan opzoek naar haar en komen een oude vrouw schuifelend op de gang tegen. Je raad het al: Elain! Ze is erg in haar nopjes met de dropjes (rijmt!) die we me hebben genomen voor haar en het fundabakje maakt haar sprakeloos. Mij ook want ik krijg direct 3 kussen te verwerken en een gratis StarBucks card (nummer twee dus).

Eigenlijk begint het echte congres pas vanmiddag. Vandaag zitten we op "Boot Camp" en wel de bootcamp over leadgeneration en conversion. In een compleet uitverkocht huis zitten we met zijn allen in een warme zaal. Hoewel zitten? Er staan ook nog een paar honderd mensen. Google legt uit dat 60% van de mensen bij hen op onroerend goed nationaal zoekt, 20% regionaal en 20% lokaal. O, ja het meisje laat ook nog housingmaps zien en verteld tussen neus en lippen door dat Paul Rademacher, de jongen die deze site inmekaar heeft gedraaid, zojuist aangenomen is bij Google...

Er gaat wat mis met een microfoon en we zitten allemaal even stil voor ons uit te staren. Brad heeft direct een idee:
Quote:
Say hi to your neighbour
Direct begint iedereen met elkaar te praten en een hels kabaal breekt los. Marijn en ik kijken elkaar aan en barsten in lachen uit.

De cijfers van de sites in de VS (in mln unique visitors)
homestore 6.9 mln
homegain 4.5 mln
realestate 1.5 mln

Daar komen met funda dus met zo'n slordige 2.4 mln dus goed vanaf!

De BootCamp valt vor de rest een beetje tegen: hoe adwords werkt, wat een lead is, hoe je een lead converteerd; we weten het eigenlijk allemaal al.

Op naar Louis en Chelsea van HomeGain met wie we afgesproken hebben om eens bij te praten. We gaan diep in op hun businessmodel - leadgeneration. Een gemiddelde lead kost bij hen tussen de $10 en $20. Wat interessant is dat ze veel werken met affiliates. Dat kan voor ons ook interessant zijn. We spreken af om contact te houden. Ze zijn erg onder de indruk van de funda object services.

Dan start het echte congres. Brad begint met een verhaal van en soldaat die hem vanuit Irak vroeg om een gratis Inman abonnement, alsof het daar al niet erg genoeg is...
Hij geeft aan dat hij dat natuurlijk direct geregeld heeft en de zaal geeft hem een warm aplaus. Dat valt in het niet bij wat er gebeurd als Brad aankondigt dat diezelfde Sergant Appletree hier is, in de zaal. Als hij op het podium komt is er een staande ovatie en beginnen naast me een paar meisjes te huilen. Thank you for our service for our country roept Brad en de zakdoeken komen masaal te voorschijn.

Volgende gast is Kendra Todd. In Nederland een beetje onbekend, maar in de VS een held want ze is winnaar van het programma The Aprentice
Tatata! het licht gaat uit, maar er gebeurt niets. Nog een keer toeters en bellen: weer niets. Dan komt ze maar gewoon het podium opgeklommen.
Ja Donald Trumps haar is echt, maar niet van kleur, ja she loves real estate en haar schoenen heeft ze echt helemaal zelf gekocht. Verder heeft ze niet zoveel te melden.

Na nog wat meer technical dificulties volgt een act van The Inventables Ze laten zachte magneten zien, droog water, buigbaar plastic, papier dat kan ruiken, inteligent touw. Noem maar op!
Het is duidelijk: als je denkt dat iets niet kan of bestaat, blijkt het vaak wel te kunnen of te bestaan...

Nu volgt een discussieronde waar ook een van mijn helden aan mee doet: Craig Newmark, oprichter van craig's list. Ook Richard doet mee en er ontstaat een levendige discussie. Wat is de rol van uitwisselingssystemen? (op sterven na dood). Steeds meer traditionele makelaars beginnen een hotshop ernaast. Craig geeft an dat customer service key is en blijft. Van wie zijn eigenlijk de huisadvertenties? Van de makelaar is de conclusie. Nog een Google cijfer: 50% van de zoekers naar real estate zoekt naar huisadvertenties, 33% naar makelaars.

Er is ook sprake van triage lead teams. Een groepje mensen die leads direct onderverdeelt en vervolgens veredelt.

Die avond zijn Marijn en ik zo moe dat we roomservice wat eten laten brengen op mijn kamer en vroeg, heel vroeg in slaap gevallen.
Morgen weer een hele volle dag.

You Might Also Like