De laatste dage en wellicht de belangrijkste gesprekken...

16:52 mareku 0 Comments

Gisteravond toen we nog even bij het zwembad zaten na te praten haalde Bart zijn grote teen open aan de rand van het bad... Nu heeft hij een grote mooie blauwe pleister.

vanochtend gingen we op bezoek bij de voorzitter van de Maleisische NVM. Eric lim is zelf een hele grote makelaar en ok verantwoordelijk voor het ICT gebeuren bij de MIEA (Malaysian Institute of Real Estate Agents). Hij was direct bijzonder geinteresseerd in onze plannen en vroeg ons om meer informatie en informeerde of ik in februari het nationale congres zou kunnen toespreken over funda en internet.

Na dit gesprek hadden we een lunch met Rein Hermans, ja een nederlander, directeur van de ING hier. Hij vertelde ons meer over de hypotheek markt en het was leuk om met hem oude verhalen op te halen uit de tijd van Freeler en ING Bank. Het klikte direct en ook hij wil graag (als adverteerder) mee doen met funda.com.my. We spraken af contact te houden. overigens bleek hij bijna dagelijks op funda.nl te kijken - uit heimwee??

Snel door naar Dato Jeffrey Ng Tiong Lip. Eigenaar van het grooste project ontwikkelaarsbedrijf hier en - og belangrijker- voorzitter van de club van 1200 projectontwikkelaars. Hij begon heel voorzichtig en afstandelijk. Bart had me al gewaarschuwd een Dato (soort " Sir" ) vind met name vooral zichzelf heel belangrijk. Maar met elke zin van mij leek hij meer geinteresseerd en uiteindelijk vroeg hij ons of we een voorstel konden maken om de website van de Rehda (Real Estate and Housing Developers Assiciation Malaysia) te integreren in de nieuwe funda website. Tegen betaling zouden dan de ontwikkelaars hun projecten op funda willen plaatsen. Als hij een concreet voorstel zou krijgen, zou hij het inbrengen in de board. Dat klinkt wel heel erg goed!

Zeer tevreden kijken Bart en ik terug op alle gesprekken - met name die van vandaag. We hebben goede gesprekken gevoerd met mogelijke adverteerders, met technologie partners, met een mogelijke overname kandidaat (en zo een snelle start) en we hebben afspraken met de MIEA en de REHDA. Ik wist dat alles in azie snel ging, maar zo snel?

Vanavond vlieg ik terug en terwijl Bart alle zaken/cijfers nog eens op een rij zet, kan ik alle gesprekken nog eens verwerken. Ik heb er een goed gevoel over. Maar gevoel is niet genoeg - nu nog de business case rond maken. daar nemen we voldoende tijd voor. De eerste indrukken zijn echter goed.

You Might Also Like