Photoshop CSI

03:25 mareku 0 Comments

Vanochtend begon het dan: photoshopworld. Er zijn hier denk ik 2.000 deelnemers van de 50.000 NAP leden. En ze komen allemaal uit de VS, ik ben denk ik de enige buitenlander (wel zo leuk). Er zijn 45 trainingsessies verdelt over 3 dagen, dus het is hard werken en ik kan zedus niet allemaal volgen. Ik heb gekozen voor de meer creatieve sessies.
Tijdens de key note speech werden er eerst T-shirts het publiek ingegegooid (zie boven) wat de stemming er goed inbracht, daarna volgde een hele leuke nep aflevering van CSI Miami.
Adobe labs liet een aantal nieuwe dingen zien, waaronder Adobe Lightroom beta 3 met... ingebouwde GPS meta data en directe doorkoppeling naar Google Maps. Geo marketing gaat dus nu echt van start en er is gen weg meer terug. Dit gaat heel groot worden en wat de consequenties precies zijn kan ik niet overzien.
Ook leuk uit Adobe Labs, maar nergens anders te zien: picture infringement software die kan zien of er met een foto geknoeid is met bv. photoshop. Het bekijkt onderandere of de cloningstamp gebruikt is door mathematische modellen. De resultaten waren spectaculair en zullen zeker in rechtzaken gebruikt worden.

You Might Also Like