De introductie van Google natural
We beginnen weer om 08:00.Google en Overture presenteren de laatste ontwikkelingen. weinig nieuws (Google local), wel blijkt er een enorme industrie te zijn onstaan rondom zoekmachines. Services voor ranking, welk advertentiewoord je moet kopen en hoe je die het best kan gebruiken in je tekstadvertentie. Het is meteen een miljoenenbusiness. Ik denk dat we daarvan ook nog veel zullen zien in Nederland.
Gelijk wordt een nieuw fenomeen geintroduceerd: Google natural. Het staat voor hoe je normaal zonder betaling op Google terug te vinden bent. Dit in tegenstelling tot Google paid.
Hoe langer ik hier alles aanhoor hoe meer overtuigd ben ik van het idee om in Nederland een soort gelijk congres over leads te organiseren. Het is belangrijk dat de makelaars dit weten en gaan gebruiken.
Funda doet het helemaal niet verkeerd - ook niet in vergelijking met de grote amerikaanse huizensites. Wij scoren ca. 2.2 miljoen unieke bezoekers per maand.
1) Realtor 3.72
2) Homegain 3.42
3) Homestore 2.00
4) Yahoo 1.90
Het particuliere model werkt niet in de VS. Sites als Sellmyhome, forsalebyowner etc. hebben weinig succes. Het blijkt een minderheid te zijn die zijn huis rechtstreeks wil/kan aanbieden.
De rol van de aankoopmakelaar verandert snel en meer aandacht moet gegeven worden aan welk voordeel de makelaar de potentiele koper nu biedt. In vele gevallen is dat onduidelijk.
Na een afronding van Brad is het congres afgelopen.
gelukkig maar want het is rennen naar onze voorstelling (La Cage au Folles) die al om 19:00 op Broadway begint. Morgenochtend nog snel even het nieuwe planetarium bekijken in het Natural History Museum want daarna vliegen we richting Amsterdam.